PROJE DEĞERLENDİRME RAPORU

 

OLMASAYDI NE OLURDU?- 2021 ETWİNNİNG PROJESİ DEĞERLENDİRME RAPORU

Projemizde hem ön değerlendirme hem de son değerlendirme anketleri yapılmıştır. Anketler öğretmenlere ve öğrencilere ayrı ayrı uygulanmıştır. Öğretmenlere uyguladığımız anket Google dokümanlarda hazırlanmış, aynı tablo üzerinde hem öne değerlendirme hem son değerlendirme çalışması yapılmıştır. Öğrencilere  ön değerlendirmede dotstorming işbirlikçi dijital pano, son değerlendirmede ise Pinup işbirlikçi dijital pano kullanılmıştır.

Öğretmenlere uyguladığımız ön değerlendirmede, değerlendirmeye katılan 10 öğretmenimizin daha önce eTwinning portalına üye olduğu görülmüştür. 7 öğretmenimizin aktif olarak eTwinning projeleri yürüttüğü, 3 öğretmenimizin ilk kez bir projeye dahil olduğu görülmüştür. Ankete katılan öğretmenlerimizin tamamı öğrencilerin yaratıcı yazma ve ifade becerilerini geliştirmeyi hedeflediklerini belirtmişlerdir. Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişeceğini düşünerek heyecanlarını belirtmiş olmaları da projemizde etkileşimi kuvvetli bir grup olacağımız düşüncesini hakim kılmıştır.

Öğrencilere uyguladığımız ön değerlendirmeye 80 öğrencimiz katılmış, katılan öğrencilerimizin yaklaşık %50 si daha önce bir eTwinning projesinde yer aldığını belirtmiş,  öğrencilerimizin çoğunluğu masallar yoluyla daha çok kitap okuyacakları için mutlu olduğunu söylemiştir. 62 öğrencimiz heyecanlı olduğunu, hayal gücünü geliştireceği için çalışmaları merakla beklediğini belirtmiştir. Projemize katılan öğrencilerimizin yaş aralıkları 7-11 yaş grubu olduğu için etkinliklerin uygulanabilirliği açısından sıkıntı yaşanmamıştır. Uygulanabilirliği kolaylaştırmak ve karışık takımlar halinde çalışabilmek için yaş aralığı ve sınıf düzeyi birbirine yakın olan 1. Ve 2. Sınıf öğrencileri bir grup, 3. Ve 4. Sınıf öğrencileri bir grup olacak şekilde 2 grup oluşturulmuştur. Değerlendirmeye katılan öğrencilerimizin tamamı iletişimden memnun olduğunu söylemiştir. Öğrencilerimizin tamamı bütün webinarlara katılmıştır.

Öğretmenlere uygulanan son ankete 10 öğretmenimizin tamamı katılmıştır. Proje bitiminde düşüncelerini paylaşmalarını istediğimiz öğretmenlerimizin tamamı öğrencilerinde proje boyunca gözle görülür bir gelişme olduğunu belirtmiştir. Öğrencilerimizin farklı bakış açıları geliştirdiğini, yaratıcı düşünme becerileri geliştirdiklerini söylemeleri amacımıza ulaştığımız konusundaki mutluluğumuzu artırmıştır. 1. Sınıf öğrencileri ile çalışan öğretmenlerimiz  özellikle okuma yazma sürecinde olan öğrencilerine projemizin büy

ük katkı sağladığını belirtmişlerdir. Tüm katılımcılar proje ortakları olarak kurulan iletişimin çok güçlü olduğunu ve bu nedenle çok mutlu olduklarını belirtmişleridr.

Öğrencilere uygulanan son ankette  Pinup işbirlikçi pano kullanılmıştır. Tıpkı ön değerlendirmede olduğu gibi proje bitiminde duygu ve düşüncelerini paylaşmaları istenmiştir. Öğrencilerimizin tamamı projemiz sayesinde kitap okumaktan daha çok keyif aldıklarını, okudukları kitaplara yeni sonlar yazmaya çalıştıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerimizin tamamı webinarlarda çok keyifli zaman geçirdiklerini söylemiş,işbirliğinden çok memnun kaldıklarını ifade etmişleridir. Web2.0 araçları ile yaptıkalrı çalışmalarda çok eğlendiklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerimizin tamamına yakını yeni bir projede yer almak istediklerini söylemişler ve bu da bizlere ilham kaynağı olmuştur.

Foruma öğrenci serbest kürsüsü açılmış ve düşüncelerini burada da paylaşmaları istenmiştir.

Projemizi sonlandırırken öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin etkinliklerde keyifle çalıştıklarını ifade etmeleri, öğrencilerimizin beceri düzeylerinin hedeflenen boyutlara ulaşmış olması  ve tüm katılımcıların projeyi mutlu bir şeklide tamamladıklarını belirtmiş olmaları  bizleri de mutlu etmiş ve yeni projeler için heyecan uyandırmıştır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar