PROJE DEĞERLENDİRME RAPORU
OLMASAYDI NE OLURDU?- 2021 ETWİNNİNG PROJESİ DEĞERLENDİRME
RAPORU
Projemizde hem ön değerlendirme hem de son değerlendirme
anketleri yapılmıştır. Anketler öğretmenlere ve öğrencilere ayrı ayrı
uygulanmıştır. Öğretmenlere uyguladığımız anket Google dokümanlarda
hazırlanmış, aynı tablo üzerinde hem öne değerlendirme hem son değerlendirme
çalışması yapılmıştır. Öğrencilere ön
değerlendirmede dotstorming işbirlikçi dijital pano, son değerlendirmede ise
Pinup işbirlikçi dijital pano kullanılmıştır.
Öğretmenlere uyguladığımız ön değerlendirmede,
değerlendirmeye katılan 10 öğretmenimizin daha önce eTwinning portalına üye
olduğu görülmüştür. 7 öğretmenimizin aktif olarak eTwinning projeleri
yürüttüğü, 3 öğretmenimizin ilk kez bir projeye dahil olduğu görülmüştür.
Ankete katılan öğretmenlerimizin tamamı öğrencilerin yaratıcı yazma ve ifade
becerilerini geliştirmeyi hedeflediklerini belirtmişlerdir. Yaratıcı düşünme
becerilerinin gelişeceğini düşünerek heyecanlarını belirtmiş olmaları da
projemizde etkileşimi kuvvetli bir grup olacağımız düşüncesini hakim kılmıştır.
Öğrencilere uyguladığımız ön değerlendirmeye 80 öğrencimiz
katılmış, katılan öğrencilerimizin yaklaşık %50 si daha önce bir eTwinning
projesinde yer aldığını belirtmiş, öğrencilerimizin çoğunluğu masallar yoluyla
daha çok kitap okuyacakları için mutlu olduğunu söylemiştir. 62 öğrencimiz
heyecanlı olduğunu, hayal gücünü geliştireceği için çalışmaları merakla
beklediğini belirtmiştir. Projemize katılan öğrencilerimizin yaş aralıkları
7-11 yaş grubu olduğu için etkinliklerin uygulanabilirliği açısından sıkıntı
yaşanmamıştır. Uygulanabilirliği kolaylaştırmak ve karışık takımlar halinde
çalışabilmek için yaş aralığı ve sınıf düzeyi birbirine yakın olan 1. Ve 2.
Sınıf öğrencileri bir grup, 3. Ve 4. Sınıf öğrencileri bir grup olacak şekilde
2 grup oluşturulmuştur. Değerlendirmeye katılan öğrencilerimizin tamamı
iletişimden memnun olduğunu söylemiştir. Öğrencilerimizin tamamı bütün
webinarlara katılmıştır.
Öğretmenlere uygulanan son ankete 10 öğretmenimizin tamamı
katılmıştır. Proje bitiminde düşüncelerini paylaşmalarını istediğimiz
öğretmenlerimizin tamamı öğrencilerinde proje boyunca gözle görülür bir gelişme
olduğunu belirtmiştir. Öğrencilerimizin farklı bakış açıları geliştirdiğini,
yaratıcı düşünme becerileri geliştirdiklerini söylemeleri amacımıza ulaştığımız
konusundaki mutluluğumuzu artırmıştır. 1. Sınıf öğrencileri ile çalışan
öğretmenlerimiz özellikle okuma yazma
sürecinde olan öğrencilerine projemizin büy
ük katkı sağladığını belirtmişlerdir. Tüm katılımcılar proje
ortakları olarak kurulan iletişimin çok güçlü olduğunu ve bu nedenle çok mutlu
olduklarını belirtmişleridr.
Öğrencilere uygulanan son ankette Pinup işbirlikçi pano kullanılmıştır. Tıpkı
ön değerlendirmede olduğu gibi proje bitiminde duygu ve düşüncelerini
paylaşmaları istenmiştir. Öğrencilerimizin tamamı projemiz sayesinde kitap
okumaktan daha çok keyif aldıklarını, okudukları kitaplara yeni sonlar yazmaya
çalıştıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerimizin tamamı webinarlarda çok
keyifli zaman geçirdiklerini söylemiş,işbirliğinden çok memnun kaldıklarını
ifade etmişleridir. Web2.0 araçları ile yaptıkalrı çalışmalarda çok
eğlendiklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerimizin tamamına yakını yeni bir
projede yer almak istediklerini söylemişler ve bu da bizlere ilham kaynağı
olmuştur.
Foruma öğrenci serbest kürsüsü açılmış ve düşüncelerini
burada da paylaşmaları istenmiştir.
Projemizi sonlandırırken öğrencilerimizin ve
öğretmenlerimizin etkinliklerde keyifle çalıştıklarını ifade etmeleri, öğrencilerimizin
beceri düzeylerinin hedeflenen boyutlara ulaşmış olması ve tüm katılımcıların projeyi mutlu bir
şeklide tamamladıklarını belirtmiş olmaları bizleri de mutlu etmiş ve yeni projeler için
heyecan uyandırmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder